Tågluff 2018 - Dag 16: Nice
 
Dagen började med att jag köpte en croissant och kaffe från ett fik och satte mig på stranden i en timme.
 
 
Då jag vaknat och lämnat vandrarhemmet tidigt så hade inte särskilt mycket öppnat än. Idag var planen att ha en muséedag men jag fick börja med att gå upp på Colline de Château (Castle Hill) där jag tittade på den stora kyrkogården och utsikten över stan och marinan.
 
 
När muséena öppnat vid tio gick jag till Musée d'art moderne et d'art contemporain. Där jag jag runt i några timmar och kollade på riktigt intressant, men även mindre intressant konst.
 
 
Vid lunchtid var jag hungrig så jag gick förbi en mataffär och köpte baguette, ost och ostbågar - vilket jag sen upptäckte var jordnötsbågar. Jag satt där ett tag till det började droppa lite från himlen.

 
Efter jag käkat gick jag till Musée de la Photographie och tittade på konst av Franco Fontana.
 
 
Sen tog jag en tur förbi vandrarhemmet och vilade innan jag begav mig ut igen. Jag satte mig på stranden och åt upp resterna av maten jag köpt till lunch.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress