Tågluff 2018 - Dag 1
 
I januari i år bestämde jag mig för att jag ville åka ut och tågluffa, helt själv. Då började planeringen och jag bokade tågpass, flygresor och bokade boende på ställen jag ville besöka. När tiden för avresa började närma sig köpte jag en tågluffarväska och ett par bra skor och den 29 maj var det dags att börja mitt sjuttondagars äventyr.
 
 
På eftermiddagen den 29 maj tog jag tåget ner till Köpenhamns flygplats. Jag kom fram lite efter 17 och satte mig och väntade på mitt flyg till Prag. Det skulle gå vid 19:50, men vid 20:00 hade fortfarande ingen gateinformation getts så efter ett besök hos en hjälpdisk fick jag en matcheck och beskedet att flyget skulle landa i Köpenhamn efter nio, och lyfta vid tio. 
 
 
Vi landade i Prag 23:50 och jag fick ta nattbuss och språvagn till vandrarhemmet. En flygvärdinna höll mig sällskap och hjälpte mig en bit på vägen och vid 02 somnade jag, utmattad, i min säng.
 
 
 
 
Fredrik Sandbeg

Om du tågluffar och är i Prag måste jag rekomendera den nya svenska roadtrip-romanen Hippiespåret. Vissa delar utspelar sig just i Prag. Om en kille som mot sin egen vilja reser runt och väljer resmål med hjälp av en tärning:) Efter ett tag börjar han misstänka att han är förföljd... den finns som e-bok och ljudbok för den som är på resande fot:) Massor av exotism och igenkänning för alla som gillar att resa!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress