Tågluff 2018 - Dag 3: Resa till Budapest
 
I Prag stannade jag bara en dag, så dag tre promenerade jag till tågstationen vid nio och satte mig på tåget till Budapest. Det var ett direkttåg (alltså utan byten, men vi stannade ett flertal gånger i Tjeckien, Slovakien och Ungern innan vi rullade in i Budapest).
 
 
Redan när vi närmade oss staden fattade jag tycke på grund av all växtlighet hela vägen in till tågstationen.
 
 
Första bilden: taggad på att börja tågluffen med interrailkortet. Andra bilden: går av tåget i Budapest och möts av en värmevägg av 34 grader.
 
 
Detta var entrén till vandrarhemmet. Det låg bara några få minuter från tågstationen Nyugati pályaudvar, där jag rullade in. Jag kan verkligen rekommendera stället, vilket heter Aventura Boutique Hostel. 
 
 
Efter jag checkat in och duschat promenerade jag till stadsparken (Városliget). Det tog ett tag längre än vad jag trodde men det var superfint och värt vandringen dit.
 
 
Gick sedan tillbaka och kände mig hungrig så åt på ett litet ställe nära vandrarhemmet. Allt detta kostade bara 67 kronor, och det var riktigt gott.
 
 
Gick sedan hem ner längs gatan i solnedgången och spenderade kvällen med att prata med en av dem jag delade rum med - en äldre dam från Washington DC.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress