Dag 7 del 1: Lake District
 
Vi vaknade upp till en frukost klockan åtta. På de två senaste ställena vi bott har det funnits en lätt buffee bestående av flingor, yoghurt och kall dricka. Sedan beställer man varm dryck och varm mat, bland annat typ English breakfast eller English muffin. Själv tog jag en riktig English breakfast på det här stället efter en skål med flingor.
 
 
Sedan bar det av mot Beatrix Potters hus i Hill Top. Hon som gjort Pelle Kanin. Det var mammas stora önskan med resan. Vi gick en runtvandring på hennes tomt och i huset.
 
 
Efter det tog vi färjan över sjön till byn Windermere för att fortsätta vår resa norrut genom Lake District upp till Skottland.
 
 
Vi stannade till lite vid Kirkstone Pass som är ett bergspass i Cumbria.
 
 
Och allt var så vackert att jag hade svårt att inte lägga upp alla bilder jag tog.
 
 
Efter att ha letat matställe i typ en timme hittade vi ett ställe med strålande bergsutsikt lite norr om Grenridding. Där beställde jag den mäktigaste hamburgare någonsin. Jag kan lätt få ner både burgare och pommes på ett normalt ställe, men här orkade jag inte ens hela burgaren och än mindre pommes och lökringar. Men det var så gott.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress