Portfolio Review
Nu mina damer och herrar ska jag berätta vad jag har hittat på idag. För några veckor sedan signade jag upp för att gå på en portfolio review (värde 80 pund) med professionella fotografer från världens hörn. De hade tio platser lediga för studenter så jag snappade åt mig en av de platserna rätt så snabbt. Blev tilldelad fyra olika personer som skulle ge mig feedback i tjugo minuter var. Kom dit vid två och såg att min klasskamrat också var där, mycket trevligt. Fick lite tips av henne. Det bjöds på fika men jag var för nervös för att äta något. Kom även hem med boken "Sony World Photography Awards 2014", en bok som jag kollat igenom och är underbar.
 
14:40 var det dags för min första session vilket gav mig nya perspektiv på mina bilder och tipsade om saker jag kunde utveckla och hur jag skulle utveckla hela min practice. 
 
15:00 gick jag till nästa och fick mer tips om stipendium osv som går att söka och part time jobs.
 
15:20 hamnade jag i en debatt om konst och politik och hur hon jag pratade med ansåg att konst och politik är helt skildra världar. Hon hade även helt andra åsikter om miljöförstöring och framtiden än jag. Funderar på vilket parti hon skulle rösta på - så långt från grön politik som möjligt tror jag.
 
15:40 satt jag och pratade med den sista personen som jag tyckte var bäst. Fick massa nya idéer och insikter om framtiden och hur jag inte behöver dela in mina foton i konst eller dokumentär, utan bara kalla mig själv visual communicator och utgå från det. Varför sätta labels på saker som inte behöver det? Han var raka motsatsen till föregående person.
 
Mycket tankar och mycket att kolla upp nu, men det får vänta för i morgon har jag astronomitenta. Tror jag kommer få godkänt, men hoppas självklart på lite mer. Vi får helt enkelt se. Tre timmar har jag på mig så det ska nog gå bra. Och som jag har längtat till första advent! Då blir det både glögg och lussebullar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress