Första riktiga skoldagen
Hej på er. Idag var min första skoldag (om man inte räknar förra torsdagen då vi hade intro om skolan och kursen). Dagen började med att jag åt en god frukost med te. Sedan gjorde jag i ordning mig (egentligen var det tvärtom men jag orkar inte ändra texten #lat) för att sedan gå till tunnelbanan och ta mig till skolan. Mina planer var att vara där 9:30 då kursledaren skrivit det i mailet. Men tunnelbanan ville annat. Metroplitan line var suspended vilket betydde oändligt mycket folk på de andra två linjerna som åker åt samma håll. Fick köa för att komma fram till perrongen och när jag väl var där fick jag vänta på det tredje tåget för att komma ombord. Då hade jag stått där i 20 minuter. Kom till skolan gjorde jag tillslut och jag gick upp till floor 4 där vi skulle vara klockan 10:00. Satte mig ner med alla andra typ 60 personerna och fick infomation om något jag inte kommer ihåg för att sedan delas upp i mer behändliga grupper på 20 pers, aka study groups. Visade sig att de flesta (läs alla) var intresserade av foto och vi fick en genomgång och ett papper på en av kurserna vi ska ha på tisdagar i år. Vi presenterade oss för varandra och gick sedan på lunch.
 
(Nytt stycke - spännande cliff-hanger).
 
Tog med mig en jag lärt känna på torsdagen och en annan jag såg se ensam ut till ett bagelställe längs Brick Lane. Köpte en bagel med creme cheese OCH DEN VAR SÅ GOD. Sitter seriöst och drömmer om den fortfarande. Ska dit på torsdag. Kostade föresten endast 1 pund, vilket är typ 10 kronor. Billigt. I alla fall. Gick till Commercial Road (vi hade varit i Central House förut på morgonen) där vi lyssnade på en rätt meningslös föreläsning om ett projekt jag inte fattar hur vi konst- (speciellt foto)elever ska kunna bidra till. Gick tillbaka till Central House efter ca 30 minuter där vi hade en liten utställning av våra sketchbooks som vi arbetat med under helgen. Kände mig sämst efter det eftersom många andras var så fina och intressanta. Jag sitter hemma och ritar anime. När klockan var 16 gick vi hem. Väl i Tottenham hale där jag bor köpte jag två paket After Eight för 1 pund styck, köttfärs och krydda. Gick hem, lagade mat, pratade lite med en flatmate, åt maten, diskade, pratade med familjen på skype, gjorde te, drack upp teet, åt vindruvor och nu ska jag strax sova. Händelserik och spännande dag.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress