London
Jag gjorde en videblogg för några dagar sedan där jag berättade lite kort om London, men nu tänkte jag även skriva ett inlägg helt dedikerat till det. Den 23 september i år börjar jag på London Metropolitan University och ska läsa Fine Art - Photography. Det enda som jag måste uppnå för att kunna gå på skolan är att få genomsnitt VG i gymnasiet och minst VG i Engelska b, vilket jag klarar med råge, jag ska bara få papper på det först. Årsavgiften ligger på 6800 pund, cirka 70 000 kr beroende på växelkursen. Det mesta får jag låna av CSN, vilket är nice. Resten finansieras med sommarjobb och stipendiet jag fick. Jag får även låna cirka 11 000 varje månad för levnadskostnader. Jag har inte hittat något boende än, men jag ska försöka hitta ett boende med några svenskar, i alla fall den första tiden. Har kollat in londonsvenskar.se och svenska kyrkan i London och ska nog kunna hitta något bra. Är inte så petig, bara det inte ligger för långt bort från skolan och badrummet är någorlunda fräscht. Ska även höra runt om någon känner någon som bor i London och som kan hyra ut ett rum till mig. Eftersom jag aldrig varit i varken London eller England förut är det extra spännande, men jag kommer ha pappa med mig de första dagarna. Jag ska ta ett år i taget. Men stannar jag hela utbildningen kommer jag alltså bo i London i tre år!
Tänk, om 118 dagar börjar jag på universitetet i London. Sheeeeeeet. Foto: salon.com
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress