Tågluff 2018 - Dag 4:2 : Budapest
 
När jag nästan tagit slut på allt vatten och hettan blev outhärlig stannade jag på en restuarang och tog en lemonad. Att sitta i skuggan och dricka något iskallt var vid det tillfället himmelskt.
 
 
Jag satt inte kvar där för länge utan gick över bron igen och köpte lite mat i en affär innan jag gick över bron igen och besteg Gellértberget upp till Citadella där jag satt och hade min lunch med den här utsikten ↓ .
 
 
Efter ett besök hemma på vandrarhemmet, där jag vilade i några timmar tills jag blev hungrig, bestämde jag mig för att gå ut och leta efter något ungerskt att äta. Gick förbi ett torg med Sankt Stefanbasilikan.
 
 
Till middag hittade jag en mysig restaurang och beställde in goulashsoppa och lemonad igen (alltså lemonad i Budapest är SÅ gott!). Jag satt där ett tag och åt och ritade.
 
 
Efter maten vandrade jag runt i stan lite. Temperaturen hade gått ner lite vilket var skönt.
 
 
Det avslutar dag två i Budapest och den fjärde dagen på tågluffen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress