Äppel- och kanelgröt
 
Häromdagen kände jag mig experimentell när jag skulle göra frukost. Jag har velat göra något med äpplen och kanel på sistonde men inte vetat vad. För tillfället gör jag gröt varje morgon och istället för blåbärssylt så skapade jag detta. 
 
1 dl havregrynsgröt
2 dl vatten
1/2 äpple, skivat i tunna skivor
mycket kanel
1 liten banan
1 msk råsocker (om du vill ha det lite sötare)
några sötmandlar, hackade
 
Koka upp gröten med äppelbitarna. Tillsätt kanelen (här behöver man inte snåla, tillsätt efter eget tycke). När gröten börjat ta lite mer fast form hacka bananen och lägg i. Rör om lite då och då medan du låter bananen bli en del av gröten. Smaka av och tillsätt socker om du vill. Servera med hackade sötmandlar på toppen och mjölk om så önskas (jag har mandelmjölk). Voila, superfrukost.
a n n i k a

Mumsigt :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress