17 juni: Cannes
 
Vaknade upp på tisdagsmorgonen med den här utsikten och ett stort kryssningsfartyg i sikte.
 
 
Jag, mamma och pappa gick ut tidigt på morgonen för att gå och köpa frukost. Vi hade hört att det skulle ligga en stor mataffär i La Bocca centrum, en liten bit från hotellet. Vi gick och gick och kom inte fram för stället låg långt bort och jag orkade inte gå för långt utan frukost i magen. Dock hittade vi en mindre affär och köpte det nödvändigaste. Självklart gick vi även förbi ett bageri och köpte croissanter. 
 
 
Riktigt jäkla varmt och bara nio på morgonen resulterade att promenaden uppför backen till hotellet var hemskt. Upp kom vi och här är huvudbyggnaden från entrésidan med utsikt mot bergen. Vi bodde högst upp och där ser man även Patrik stå och vinka.
 
 
Hem till bästa utsikten och baguette, croissant, mjukost, brieost, kaffe och annat smått.
 
 
Efter frukosten gick vi ner till stranden som låg en kort promenad från huset. Bästa stranden och bästa vattnet någonsin. Det blir djupt rätt snabbt men man ser ändå bottnen, vilket var lite läskigt när det var så djupt.
 
 
Sådana här kioskar fanns utspridda på strandkanten längs hela Cannes. Vi bodde vid 20. Glass var förövrigt riktigt dyrt, 3 euro för en vanlig liten glass.
 
 
Efter att vi badat gick vi alla in till centrala Cannes och hamnen. Lyxbåtar i överflöd och jag drömde mig bort till ett lyxliv med en yatch liggandes i hamnen i Cannes.
 
 
Restauranger på vänster sida och yatchs på höger.
 
 
I hela Cannes har de väggmålningar på vissa väggar. Det här är nog min favorit.
 
 
Vi fann en mysig restaurang (de flesta är egentligen mysiga) och satte oss ner för att äta middag.
 
 
Jag beställde in en linguine fruits de mer (skaldjurspasta) som var helt otroligt god. Smakade precis sådär lagom av allt.
 
 
Alex och Patrik beställde in samma pizza, pappa en annan pizza och mamma en salade au chevre chaud, som jag sedan åt några dagar senare.
 
 
Delar av min kära familj. Mina bröder växer upp så himla fort. Snart är jag den kortaste i familjen.
 
 
Sedan gick vi hem och jag sov riktigt gott.
Aina Strand

åh vilka fina bilder :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress