Tågluff 2018 - Dag 12: Till Manarola
 
Då var det dags att bege sig vidare! Vid 10 promenerade jag bort till tågstationen och gick först på ett tåg till Parma, sen ett till La Spezia där jag bytte till ett litet tåg till Manarola.
 
 
Såhär var mitt hotellrum. Ganska snyggt och bekvämt, men riktigt kallt för att vara mitt i sommaren i Italien. Det var tjocka stenväggar som inte släppte in någon värme så jag fick sova med ett tjockt täcke.
 
 
Jag gjorde inte så mycket i byn när jag kom fram. Gick mest runt lite och köpte citronglass.
 
 
Utsikten från högsta stadspunkten i Manarola (man kunde även gå upp i bergen).
 
 
Huset till höger är där jag bodde. Äntligen hade jag mitt egna rum, för det låg bara ett vandrarhem i byn vilket fått hemska recensioner så jag hoppade det och bokade ett hotellrum istället!
 
 
Middagen bestod av perikor och nektariner inne på hotellrummet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress