Tågluff 2018 - Dag 4:1 : Budapest
 
Efter en natt där jag äntligen fått sova ut ordentligt så vaknade jag vid sju och begav mig ut vid åtta. Jag blev tilldelad en säng i afrikarummet, vilket var supermysigt.
 
 
Efter jag fixat och klätt på mig begav jag mig till Starbucks inte så långt ifrån vandrarhemmet och åt frukost. En laxbeigel och en islatte. 
 
 
Efter frukosten promenerade jag ner till Margret Bridge för att besöka Margret Island och sen bege mig till andra sidan floden.
 
 
Ute på Margret Island hade de underlättat för människor som vill träna. Ett löpband gick längs kanten runt hela ön och det fanns utegym på sina ställen. På ön fanns det även zoo, badhus och massa fina trädgårdar och jag har aldrig sett så många trädgårdsmästare på en och samma yta. Jag gick runt där lite och surplade på min islatte men ön var så stor så jag gick bara till hälften innan jag vände om.
 
 
Parlamentbyggnaden från andra sidan vattnet.
 
 
Mitt på dagen efter en lång promenad längs vattnet gick jag upp till Budaslottet och tittade på utsikten. Jag gick runt lite och har det varit lite behagligare temperatur och jag haft mer vatten med mig hade jag nog tittat runt lite mer för det såg fint ut.
 
 
Utsikten bort mot the Citadella var mäktig.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress