Två program på svt play
På sistonde har jag tittat på två program från svt play och jag tänkte dela med mig till er. Den första hamnade jag framför av misstag och den andra hittade jag när jag var inne och letade efter något att titta på. Ni kan klicka på rubrikerna för att komma till programmen.
 
 
 
Den första handlar om världens äldsta bloggare och modernaste pensionär: Dagny Carlsson, 103 år gammal. Det här är del två i serien "Det är inte så dumt att bli gammal". Jag tyckte det här programmet var så underbart. Själv har jag planer på att bli över hundra och Dagny bevisar för alla att bara för att kroppen blir gammal så behöver inte sinnet bli. Att hon håller på med teknik och lär ut andra äldre (fast yngre för henne) person tycker jag också är så coolt. 
 
 
 
Den andra ställer några vetenskapliga frågor om hur universum skapades. I avsnitt ett går de igenom Vintergatan. Jag förväntade mig att lära mig flera nya saker men det mesta som de berättade visste jag redan. Dock är det otroligt fina landskapsbilder och specialeffekter.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress