Peak på hösten
Idag kära vänner skulle jag på besök på Natural History Museum i South Kensington med min dissertation grupp. Dock hade universum andra planer för mig. Det började med att jag kom till tunnelbanan där det var packad kö framför spärrarna. Tydligen hade det skett ett signalfel. Jag hade planer på att snabbt ladda på mitt kort och åka 9:32. Betalningen blir nekad för jag har inte ens £5 på konton, men löste det med två pund i plånboken. Efter lite kö kommer jag ner till rälsen där jag trycker mig in på det tredje tåget, 10 minuter försenad. Varmt, intimt men utan risk att falla kommer jag till Holborn där jag ska byta. Kö UT från perrongen och jag funderar för tredje gången om jag bara ska åka hem istället. Tar mig dock till mitt byte där det knappt är någon. Mycket trevligt. Kommer fram till South Kensington 10:10, skulle egentligen vara där prick tio för att möta min grupp. Springer till entrén där vi ska mötas. Är femton minuter sen men tänker att de säkert väntar en dag som denna. Väl framme hör jag entrévärdarna säga att det är 45 minuter kö för att bara komma in till entrén... Där ger jag upp och tar en promenad i Kensington Gardens istället.
 
 
Fint var det allt. Om hösten har en peak så tror jag nog att det var precis idag. Det började med regn men vid tolvtiden var det strålande sol istället. Jag gick även förbi Wholefoods (bästa affären) och köpte nötter, kaffe (måste nu införskaffa en kaffepress), mörk choklad och äppelsylt. Efter promenaden vandrar jag längs parkerna, förbi Oxford Circus och tar bussen hem. Det är något fint med att sitta på andra våningen på en buss och bara ta det lugnt medan man ser staden åka förbi utanför fönstret. Jag känner mig så trygg då.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress