Tips: Wattpad
Gilda tipsade mig för ett tag sedan om appen Wattpad som är en app där vanligt folk laddar upp böcker/noveller/berättelse för oss andra att läsa. Gratis och bra. Då mycket är skrivet av personer utan hjälp av någon extern läsare före publikation finns det ofta lite stavfel och grammatiska fel, men inget som riktigt stör. 
 
 
Det finns texter för alla smaker och jag tänkte dela med mig av de fyra böcker jag hittills läst (och som jag tyckte var bra).
 
 
 Love Finds You av Ivy Alexander
 
En berättelse om framgångsrika juristen Jennifer som, för att bli partner i sin pappas firma i New York, blir ombedd att spendera tid hos sin döende faster i Ohio över sommaren. Där träffar hon Zack som är helt olik henne och hennes New York-liv och hon upptäcker att någon ljuger för henne.
 
 
Älskar att den här, stället för det gamla vanliga "rik snubbe, fattig tjej" så är spelreglerna för den här tvärt om, i alla fall i början. Inte den vanliga "love storyn" som i alla fall jag läser, inte för att jag normalt går efter romantikböcker.
 
8/10
  
 
 
 Lines We Forget av jpy-sofine
 
Charlie är en gatumusiker, Anna jobbar på ett pretentiöst jobb som hon hatar. De möts mitt på gatan genom musiken.
 
Måste erkänna att början av berättelsen är mycket mer intressant och spännande än resten av boken. Dock rekommenderar jag att läsa de första kapitlena. När de första sidorna är avklarade kan man nästan räkna ut hur resten av boken ska gå. Dock mycket fint skriven.
 
 
 
7/10
 
 
  
 
 
 Superior av starlightt
 
I en värld som leds av Superiors hittar man Delaney. I varje skola väljs de mest populära eleverna ut för att få jobb i huvudstaden, något som Delaney inte bryr sig om det minsta, till skillnad vad alla andra tycker. När den populäraste killen i skolan kommer tll Delaney för hjälp förändras hennes liv drastiskt.
 
Ganska mycket Hunger Games-feeling över hela boken. Och inte det bästa språket. Men själva handligen fastnade för mig och jag kunde inte sluta läsa. Ingen romantik, bara action och vänskaper. Lite klyschigt och hastigt slut och den kändes skriven av en ung person, men jag tyckte ändå mycket om den.
 
 6/10
 
 
 
 Something Inside av OutOfMyLimit17
 
En bok om mångmiljardären Ashton och inte lika rika Layla i New York. Hur deras vägar korsas och förändrar båda deras liv.
 
Klassisk "rik snubbe, fattig tjej"-bok. Men det är så välskrivet att man nästan vill gifta sig med orden och meningarna. Lite grammatiska fel här och där, men författaren har talang. Det här är definitivt min favoritbok på Wattpad hittills.
 
 
 
 
9/10
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress