Lancaster
Igår kära vänner tog jag en dagstur till Lancaster. Jag har kommit in på en skola där och åkte dit och tittade på deras campus, pratade med lärare och elever och kikade även in själva staden. Jag har inte bestämt mig än om jag ska gå vidare på denna skolan eller byta, det är trots allt ett extra år och 9000 pund per år vi snackar om. Och inget London. Hursomhelst, här är en bildbomb.
 
 
Lancaster city. Det här var efter jag varit på campuset och kom tillbaka till stan.
 
 
Jag blev tipsad av en elev att gå till Wiliamson Hill där man har en magisk utsikt över staden och vattnet.
 
 
Min middag bestod av kaffe och bacon/briepanini. 
 
 
Tillskillnad från London så stänger affärerna jättetidigt. Redan när jag kom tillbaka från campuset vid halv sex var det mesta stängt och vid sjutiden var allt förutom Tesco stängt. Det var lite av en chock.
 
 
Det är verkliga nivåskillnader i Lancaster och även inne i centrala city kan man få magisk utsikt.
 
 
20:40 sa jag hejdå till Lancaster och åkte hem till London igen - en lång och tröttsam resa där ett fönster på tåget gick sönder så vi fick stanna och sätta över en folio mitt i ingenstans.
 
 
Virgins tåg ser ut som de är rymdinspirerade.
Clara

Ser dock helt underbart mysigt ut! :D

Svar: Det var det verkligen där :)
Anna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress