Saker jag saknar.
Förutom min familj som jag självklart saknar, så finns det även andra saker från Sverige som jag verkligen, verkligen vill ha här... nu. Chokladbollar (med extra mycket kaffesmak), kanelbullar, ICA och Hemköp (Tesco är väl lite samma sak, men jag vill ha svenska varor..), Stockholms tunnelbana, svenska, BRÖD (har inte lyckats hitta något bra bröd än som jag gillar, men det kommer väl kanske), mina teér från Sverige (ja, jag är i det förlovade telandet, men jag älskar de teér jag har hemma), egen tvättmaskin, mina Stargate DVDer, Djungelvrål och bra internet. Efter två veckor har jag kommit fram till detta. Antar att jag kommer sakna mer saker vid jul (eller färre, beroende på hur jag anpassas här). Förutom dessa saker är det lite som är mycket bättre här. Billigare mat (momsen på mat här är bara 20% så det kanske har något med det att göra?), tunnelbana som går varje minut och så är London en underbar stad. Det är lätt att känna sig bekväm i en stad som denna. Nu är siktet inställt på att stanna här i tre år, men det kan nog bli uppemot fem, eller mer. Jag känner mig lite torn mellan Stockholm - Danderyd och London. Vill bo på båda ställena, fast nu är det London som gäller.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress