Fika. Leicester Square. National Portrait Gallery.
Idag efter skolan åkte jag och Salli till The Nordic Bakery och åt kanelbulle och drack kaffe. Sedan gick vi till Leicester Square där jag köpte julklappar till mina bröder. Sedan gick vi till National Portrait Gallery som hade öppet till 21 idag. Där var det "Late Shift Extra" vilket är extra öppet på torsdagar och fredagar. Där gick vi runt, fick våra initialer skrivna med kaligrafi och fick se hur de förr i tiden klädde sig; från "underställ" till utsmycking. När vi var klara där fick jag se den här delen av stan i underbart mörker med lysande skyltar överallt. Kom även därifrån med ett nytt gott te och ett lovande bröd (Tesco och Lidl tycker jag är hemska på bröd), Whole Food is the new thing. Varning för crappy mobilbilder.
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress